عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یکی از روش‌های جراحی تغییر شکل لب‌های بیرونی مجرای تناسلی زنان که به‌منظور تغییر اندازه یا تغییر شکل لابیاها انجام می‌شود، لابیا پلاستی است. این عمل جراحی زیبایی معمولا به‌عنوان یک راهکار برای حل مشکلاتی مانند تغییرات پس‌ از زایمان، پیری، عدم راحتی در فعالیت‌های روزمره و ورزش توصیه می‌شود. در واقع هدف از انجام لابیا پلاستی کاهش اندازه و اصلاح فرم لابیاهای مینور و ماژور است. داشتن لابیاهای بزرگ در بسیاری از مواقع باعث بروز درد و ناراحتی هنگام انجام برخی فعالیت‌ها و رابطه جنسی می‌شود. همچنین برخی عوامل همچون زایمان، تاثیر هورمون‌ها و بالا رفتن سن نیز می‌تواند در تغییر فرم و اندازه لابیاها موثر باشند. به همین منظور اگر شما نیز می‌خواهید در ارتباط با لابیا پلاستی و نحوه انجام آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

مطلب مربوطه: دستگاه RF واژینال و کاربردهای آن

 

لابیا پلاستی در مطب و اتاق عمل

لابیا پلاستی در مطب و اتاق عمل

لابیا پلاستی در گروه عمل‌های سرپایی قرار گرفته و می‌توان آن را در مطب یا کلینیک پزشکان متخصص نیز انجام داد. در واقع این عمل بدون بیهوشی عمومی قابل اجرا است و تنها با کمک داروهای بی حسی انجام می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که رعایت بهداشت در هر امری حائز اهمیت بوده و درصورتی‌که پزشک موارد بهداشتی را رعایت نکند، احتمال بروز عفونت پس‌ از انجام عمل لابیا پلاستی وجود دارد. بنابراین مراجعه به پزشک متخصصی که تجربه کافی در زمینه انجام عمل لابیا پلاستی داشته باشد و تمام نکات بهداشتی و استریلیزاسیون را در مطب رعایت نماید، امری ضروری است. همچنین لازم به ذکر است درصورتی‌که عمل لابیا پلاستی را در مطب یا کلینیک پزشک انجام دهید، معمولا معطلی کمتری خواهید داشت. هرچند قیمت و هزینه این عمل در هریک از کلینیک‌های داخل کشور متفاوت است؛ چراکه برخی از کلینیک‌ها خدمات تخصصی و ویژه‌ای را به بیماران ارائه می‌کنند که از لحاظ هزینه‌ای بسیار بالا خواهد بود.

عمل لابیا پلاستی علاوه‌بر مطب و کلینیک پزشک، در برخی بیمارستان‌های خاص نیز انجام می‌شود. بنابراین درصورتی‌که پزشک موردنظر شما در بیمارستان نیز اقدام به انجام عمل می‌کند، می‌توانید این عمل را به‌راحتی در بیمارستان نیز انجام دهید. همچنین به یاد داشته باشید، پس‌ از انجام عمل لابیا پلاستی نیاز به بستری شدن در بیمارستان نبوده و شما می‌توانید پس‌ از عمل به خانه بازگردید.

لابیا پلاستی چیست؟

عوامل زیادی مانند پیری، زایمان، فعالیت‌های جنسی و ژنتیک باعث افزایش اندازه لابیاها می‌شود. همچنین دلایلی چون ورزش کردن، موارد بهداشتی یا حتی فعالیت جنسی باعث می‌شود که بسیاری از خانم‌ها از عدم تقارن و ظاهر لابیاهای خود ناراضی باشند. به‌همین منظور لابیا پلاستی به‌عنوان یکی از عمل‌های جوان‌سازی و زیباسازی واژن برای این دسته مشکلات بسیار مناسب است. درحقیقت در لابیا پلاستی برش‌های لازم روی بخش لابیا مینور واژن انجام می‌شود تا واژن ظاهر مناسب‌تری به خود بگیرد. هدف از انجام لابیا پلاستی کاهش اندازه لابیا مینور به‌گونه‌ای است که در زیر قسمت لابیا ماژور آویزان نشود.

با وجود اینکه لابیا پلاستی را می‌توان یک روش یک روش جراحی برای تغییر سایز لابیا مینور دانست؛ اما در واقع این عمل بیشتر با هدف کاهش اندازه لب‌های داخلی واژن انجام می‌شود تا حالت آویزان و شل‌شدگی آن از بین برود. همچنین در بسیاری از مواقع این جراحی عمل زیبایی را به‌منظور ایجاد تقارن و تعادل بین لابیاها انجام می‌دهند. البته علاوه‌بر دلایل زیبایی، بسیاری از زنانی که لابیاهای بزرگی دارند، هنگام رابطه جنسی درد شدیدی را تجربه نموده یا به‌راحتی نمی‌توانند ورزش و دوچرخه‌سواری کنند. در چنین شرایطی عمل لابیاپلاستی بهترین انتخاب برای این دسته افراد خواهد بود؛ چراکه اندازه و فرم لب‌های درونی یا بیرونی واژن به شکل قابل‌توجهی اصلاح می‌شود. از دیگر اصلی‌ترین کاربردهای این عمل زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود علائم غیرطبیعی مانند سفتی بیش ‌از حد و تغییر رنگ
  • افزایش اعتمادبه‌نفس زنان
  • اصلاح شکل و فرم و اندازه لابیاهای داخلی و بیرونی واژن
  • ایجاد تناسب و تعادل بین لابیاهای مینور و ماژور

نحوه انجام لابیا پلاستی

جراحی لابیا پلاستی یک عمل بسیار ساده و سرپایی بوده که با بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود. برای انجام این روش قسمت کوچکی از لابیا به بادقت و آرامی بریده شده و درنهایت لب‌های لابیا با بخیه‌های قابل جذب بسته خواهند شد. البته امروزه روش‌های متعددی برای انجام لابیا پلاستی وجود داشته و اینکه پزشک متخصص تصمیم دارد از چه تکنیکی برای عمل لابیا پلاستی استفاده کند، بیشتر به شکل آناتومی و شرایط بدنی هر فرد بستگی خواهد داشت.

جراحی لابیا پلاستی به دو روش جراحی و لیزر قابل انجام است. همچنین لازم است بدانید که نتایج زیبایی در هر دو روش جراحی یا لیزر موفقیت‌آمیز بوده؛ اما پیشنهاد می‌کنیم انتخاب تکنیک را به‌عهده پزشک بگذارید تا با توجه به شرایط شما و درخواستتان بهترین گزینه را انتخاب کند.

در گذشته پزشکان متخصص زنان و زایمان تنها از یک روش برای عمل لابیا پلاستی استفاده می‌کردند. در این روش پوست و چین‌های لابیا که باعث کاهش زیبایی واژن می‌شدند را از طریق برش حذف می‌کردند. البته این تکنیک عوارض فراوانی را برای فرد به‌همراه داشت و باعث برجای ماندن جای بخیه بر روی ناحیه موردنظر و آسیب دیدن عصب حسی می‌شد؛ اما امروزه در روش نوین ابتدا برش‌های کوچکی در ناحیه لابیا مینور و ماژور ایجاد می‌شود. سپس با استفاده از تکنیک‌های زیباسازی مختلف بافت و پوست‌های اضافی به‌گونه‌ای خارج می‌شوند که هیچ‌گونه آسیبی به بافت‌های عصبی وارد نشود. درنهایت نیز بافت‌های باقی‌مانده به یکدیگر بخیه زده می‌شوند.

انواع روش لابیا پلاستی کدامند؟

پیش‌ از تصمیم‌گیری در مورد جراحی لابیا پلاستی ابتدا باید با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید تا نیازها و ترجیحات شما را بررسی نموده و درنهایت بهترین روش لابیاپلاستی را به شما پیشنهاد دهد. امروزه انواع مختلفی از روش‌های لابیا پلاستی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش Trim

ساده و سریع‌ترین روشی که پزشک به‌منظور انجام لابیا پلاستی استفاده می‌کند، روش Trim است. درواقع پزشک در این روش با استفاده از لیزر یا چاقوی جراحی، برش عمودی کوچکی در امتداد طولی لابیاها ایجاد می‌کند. در ادامه هرگونه بافت اضافی ناحیه برداشته و درنهایت بخیه زده می‌شود.

روش Wedge

روش Wedge برای بانوانی که می‌خواهند کمترین میزان اسکار بر روی پوستشان باقی بماند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود؛ چراکه پس‌ از عمل لابیا پلاستی با تکنیک Wedge، بافت طبیعی لابیا باقی می‌ماند و عمل به بهترین شکل ممکن انجام می‌گیرد. در این روش امکان برداشت همزمان چین‌های اضافی کلیتوریس نیز وجود داشته و به خانم‌هایی که از نامتقارن بودن لابیاهای خود ناراضی هستند، پیشنهاد می‌شود. لابیا پلاستی با این روش شامل برداشتن یک برش V شکل یا بافت ضخیم از ناحیه میانی لابیاهای کوچک است که برخلاف روش پیشین چین‌وچروک‌های طبیعی لبه‌های لبه‌های واژن حفظ می‌شود. این روش ظاهر طبیعی‌تری داشته و جای زخم کمتری به‌جا می‌گذارد.

روش Deepithelialization

این روش نیز مانند دو روش قبلی ازجمله تکنیک‌های محبوب لابیا پلاستی است. درواقع در این تکنیک بافتی که روی لابیا مینور قرار دارد، با استفاده از لیزر یا چاقوی جراحی برداشته شده و سپس بخیه زده می‌شود. درواقع تفاوت اصلی این تکنیک با روش Trim این است که به‌جای لبه های خارجی لابیاها، بافت مرکزی ازبین‌رفته و بافت زیر پوستی به مقدار زیادی سالم باقی می‌ماند.

استفاده از لیزر

لابیا پلاستی با لیزر یکی دیگر از روش‌های انجام این روش بوده که برش و خون‌ریزی کمتری نسبت‌ به روش‌های سنتی دارد. درواقع لابیا پلاستی با لیزر یک روش غیرجراحی تلقی شده که در آن تغییر فرم و اندازه لابیا بدون تورم، درد و خونریزی و به‌راحتی انجام می‌گیرد. پیش‌ از شروع عمل لابیا پلاستی با لیزر قسمت‌های اضافی لابیا مینور علامت‌گذاری می‌شود و سپس پزشک با یک پنس بافت لابیاها را بلند می‌کند تا لیزر بافت موردنظر را از بین ببرد و درنهایت نیز ناحیه لیزر شده بخیه زده می‌شود.

مزایای لابیا پلاستی چیست؟

درگذشته عمل لابیا پلاستی به‌عنوان یک تکنیک درمانی در سطح دنیا مطرح بوده‌ است. امروزه نیز متخصصین زنان با استفاده از لابیا پلاستی سعی در حل مشکلاتی دارند که مانع از لذت بردن فرد از فعالیت‌های متنوع می‌شود. درواقع لابیا پلاستی علاوه‌بر جنبه درمانی، جنبه زیبایی نیز داشته و امروزه تبدیل به یک عمل زیبایی شده‌ است. بنابراین این تکنیک برای افرادی که لابیا مینور آن‌ها از بین لابیا ماژور بیرون‌زده و حالت دفرمه‌ای به خود گرفته  یک انتخاب خوب خواهد بود. به‌طورکلی از جمله مزایا درمانی و زیبایی لابیا پلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سهولت در بهداشت ناحیه تناسلی

بزرگ و دفرمه بودن لبه‌های مینور واژن یکی از علل اصلی خارش و سوزش این ناحیه محسوب می‌شود. معمولا خانم‌هایی که دارای لابیاهای بزرگی هستند، در پاکیزگی و نظافت این بخش از بدن خود با مشکل مواجه می‌شوند. عرق‌سوز شدن نیز از دیگر مشکلات مرتبط با این عارضه بوده که باعث ایجاد مشکلات پوستی در خانم‌ها می‌شود. با توجه به این‌که بافت اضافه می‌تواند باعث افزایش باکتری‌ها شود زنان با لابیا بزرگ همواره در معرض خطر عفونت دستگاه ادراری هستند. درنتیجه انجام لابیا پلاستی می‌تواند خطر عفونت ادراری و سایر مشکلات مربوط به سلامت را کاهش دهد.

امکان خروج ترشحات واژن

یکی از کارکردهای طبیعی دستگاه تناسلی زنانه، ترشحات واژن است که باعث تازگی و طراوت، حل کردن آلودگی‌ها و میکروب‌ها از محیط واژن می‌شود؛ اما در خانم‌هایی که لابیاهای بزرگی دارند، معمولا امکان خروج صحیح ترشحات از واژن میسر نبوده و به‌همین دلیل ممکن است منجر به عفونت های واژن شوند. درواقع بسیاری از افرادی که دچار عفونت‌های مکرر باکتریایی واژن می‌شوند، پس ‌از عمل لابیاپلاستی بهبود قابل‌توجهی پیدا می‌کنند.

انجام راحت‌ تر ورزش‌ های هوازی

بزرگ بودن لابیاهای مینور در انجام ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن و سوارکاری مشکلاتی را ایجاد می‌کند. درواقع بلندی بیش‌ازحد لابیاها باعث درد و ناراحتی هنگام انجام این ورزش‌ها خواهد شد؛ اما امروزه لابیا پلاستی به کمک این دسته افراد آمده و بعد از انجام این عمل، فعالیت‌های ورزشی به شکل آسان‌تری صورت می‌گیرد.

راحتی بیشتر در در لباس پوشیدن

پوشیدن شلوارهای چسبان و بیکینی برای افرادی که لابیاهای بزرگی دارند، امری چالش‌برانگیز است؛ اما لابیا پلاستی به‌عنوان یکی از روش‌های درمان و زیبایی به کمک این دسته از افراد آمده تا هنگام پوشیدن لباس‌های دلخواه خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در واقع بسیاری از خانم‌ها همیشه نگران این هستند که خطوط یا برآمدگی‌های لابیا آن‌ها زیر لباس پیدا باشد؛ اما عمل لابیا پلاستی از این مشکل جلوگیری کرده و به بانوان در پوشیدن لباس‌های هرچه متنوع‌تر کمک می‌کند.

افزایش اعتماد به‌ نفس

بدون شک زیبایی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در اعتمادبه‌نفس هر فرد محسوب می‌شود. بسیاری از افرادی که دارای لابیاهای بزرگ هستند، همواره اعتمادبه‌نفس پایینی داشته و در حین رابطه جنسی احساس راحتی کافی ندارند. در چنین شرایطی نمی‌توانند لذت کافی از این رابطه ببرند. در واقع بعد از انجام لابیا پلاستی فرد اعتمادبه‌نفس خود را بازیافته و همین مورد به لذت بیشتر و راحت‌تر شدن فعالیت جنسی کمک می‌کند.

ساییده نشدن لبه ‌های مینور حین رابطه

درصد بالایی از بانوانی که قصد انجام لابیا پلاستی دارند، همواره حین روابط زناشویی به‌دلیل ساییدگی لابیاهایی مینور دچار مشکل می‌شوند. در چنین مواردی احتمال زخم شدن لابیاها نیز وجود دارد که درنهایت رابطه جنسی را تا مدتی ناممکن می‌کند. به‌همین منظور پزشکان برای درمان این مشکل، عمل لابیا پلاستی را توصیه می‌کنند. لابیاهای بزرگ می‌توانند باعث ناراحتی و درد هنگام رابطه جنسی شوند. همین امر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و بسیاری از زنان به‌همین دلیل از انجام رابطه جنسی خودداری کنند. اصلاح بافت این ناحیه از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند و اعتمادبه‌نفس جنسی شما را بهبود می‌بخشد. پس از اینکه ترمیم‌های لازم بعد از عمل لابیا پلاستی انجام شد، فرد شاهد افزایش لذت و رضایت جنسی خود خواهد بود. همچنین پس‌ از این جراحی، لابیاهای بزرگی که باعث ایجاد درد و ناراحتی می‌شدند نیز ازبین‌رفته و فرد افزایش لذت جنسی را تجربه خواهد کرد.

مطلب مربوطه: جراحی هسیترکتومی چیست؟

 
عوارض لابیا پلاستی چیست؟

عوارض لابیا پلاستی چیست؟

علی‌رغم اینکه لابیا پلاستی یک عمل بی‌خطر و ساده محسوب می‌شود؛ اما ممکن است برخی عوارض کوتاه‌مدت را برای افراد متقاضی به‌همراه داشته باشد. البته منظور از این ‌دسته عوارض مشکلات ماندگار نبوده و پس‌ از مدتی کاملا از بین می‌رود. درواقع بروز عوارض لابیا پلاستی با نحوه جراحی و میزان تخصص پزشک ارتباط مستقیمی دارد. بنابراین انتخاب پزشک مناسب برای انجام عمل لابیا پلاستی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد متقاضی این عمل می‌تواند برای دریافت بهترین نتیجه و جلوگیری از بروز عوارض اتخاذ کند.

امروزه متاسفانه تمام جراحان مهارت و تجربه لازم را جهت انجام این جراحی ندارند. به ‌این ‌ترتیب زمانی‌که پزشک مهارت کافی را برای انجام این عمل را نداشته باشد، نتایج ضعیفی حاصل خواهد شد. درنتیجه احتمال بروز پیامدهای غیرمعمول برای بیماران افزایش یافته و حتی ممکن است بیمار به جراحی ترمیمی نیز نیاز پیدا کند. بنابراین جهت جلوگیری از عوارض لابیا پلاستی غیرطبیعی همواره توصیه می‌کنیم بیماران از تخصص و مهارت پزشک موردنظر اطمینان حاصل کنند. پزشک نیز باید نیازهای خاص بیمار را ارزیابی نموده و تمام اطلاعات مورد نیاز را برای تصمیم گری آگاهانه در اختیار او قرار می‌دهد. طی کردن این روند باعث ایجاد تجربه‌ای مثبت و دلخواه بدون ایجاد عوارض غیرقابل جبران و طولانی‌مدت برای بیمار می‌شود؛ اما به‌طورکلی احتمال بروز عوارض پس‌ از هر عمل جراحی دیگری که شامل برش یا بریدگی باشد، وجود دارد. بنابراین بیمار ممکن است برخی عوارض زیر را که کاملا بی‌خطر هستند را تجربه کند.

  • خون‌ریزی از محل جراحی
  • تشکیل لخته خون
  • خشکی مزمن
  • واکنش آلرژیک به بی‌حسی یا بیهوشی
  • عفونت اطراف زخم
  • ایجاد زخم در اطراف محل جراحی
  • احساس درد و خارش

مراقبت های پیش از لابیا پلاستی

همان‌طورکه گفته شد لابیا پلاستی یکی از عمل‌های بسیار ظریف و حساسی بوده که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. درواقع این مراقبت‌ها از موارد لازمی بوده که باید عینا رعایت شوند؛ چراکه ممکن است هرگونه سهل‌انگاری در انجام مراقبت‌های لابیا پلاستی نتیجه عمل را تغییر دهد. به‌همین منظور توصیه می‌کنیم برای دریافت نتیجه هرچه بهتر به توصیه‌های مراقبتی که در ادامه گفته‌شده توجه کنید.

  • در صورت وجود سابقه ابتلا به تبخال یا زگیل تناسلی باید جراح و متخصص زنان را از این موضوع آگاه نمایید.
  • اطمینان از عدم بارداری پیش‌ از انجام این عمل بسیار مهم بوده؛ چراکه لابیا پلاستی به‌هیچ‌عنوان برای بانوان باردار انجام نمی‌شود.
  • توصیه می‌شود به مدت 2 هفته پیش‌ از عمل، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات را قطع کنید.
  • مصرف برخی داروهای شیمیایی و گیاهی مثل آسپرین، بروفن و ویتامین E باعث بروز اختلال در انعقاد خون خواهد شد. با توجه به اینکه مصرف این موارد منجر به افزایش احتمال بروز خونریزی در حین عمل می‌شود، پیش‌ از انجام جراحی از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که یبوست دارید، باید پیش‌ از انجام عمل حتما این مشکل را با پزشکتان در میان بگذارید تا با تجویز دارو به دفع مدفوع شما کمک کند.
  • حتما عمل لابیا پلاستی را چند روز پس‌ از دوره عادت ماهیانه خود انجام دهید. بهترین زمان عمل لابیا پلاستی 4 روز بعد از دوره قاعدگی است.
  • یک ماه پیش‌ از انجام عمل لابیا پلاستی باید تست پاپ اسمیر انجام دهید. اگر بعد از انجام این تست متوجه شدید که ناحیه واژن شما درگیر عفونت هستید، باید سریعا اقدام به درمان خود کنید؛ چراکه انجام جراحی لابیا پلاستی هنگام ابتلا به عفونت باعث تغییر نتیجه عمل خواهد شد.
  • از یک هفته قبل و نهایت 3 روز پیش‌ از عمل لابیا پلاستی از رابطه جنسی خودداری کنید.

مراقبت های لازم برای بعد از عمل لابیا پلاستی

لابیا پلاستی یک عمل سرپایی محسوب شده که تنها به استراحت در منزل نیاز دارد؛ اما ساده بودن این جراحی به این معنا نیست که ناحیه موردنظر نیاز به مراقبت و رسیدگی ندارد. درواقع شما می‌توانید با اطلاع از برخی مراقبت‌های لازم بعد از عمل لابیا پلاستی عوارض بعد از این عمل زیبایی را کاملا کاهش داده و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید. درواقع می‌توان گفت که با رعایت موارد و مراقبت‌های زیر از نتایج جراحی لابیا پلاستی لذت خواهید برد و جراحی موفقیت‌آمیزی را تجربه می‌کنید.

شستشو و ضدعفونی کردن

اولین نکته مراقبتی بعد از عمل لابیاپلاستی، شستشوی مداوم و ضدعفونی کردن زخم است. توصیه می‌کنیم برای ضدعفونی کردن از بتادین و برای شست‌وشوی زخم از کف شامپو بچه استفاده کنید. همچنین پس‌ از هربار شستشو یا ضد عفونی کردن، لابیاها را با استفاده از سشوار خشک کنید. شستشوی لابیاها باید بعد از هر بار دست‌شویی رفتن انجام شود. همچنین پانسمان‌های جدید را نیز حداقل به مدت 5 روز و تا زمانی‌که زخم خشک شود، باید به‌صورت مرتب استفاده کنید.

مصرف داروها

پزشک متخصص پس‌ از عمل لابیا پلاستی برای جلوگیری از عفونت، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را تجویز می‌کند. معمولا مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها تا 5 روز بعد از عمل ضروری است تا از ابتلا به هرگونه عفونت جلوگیری شود. همچنین با توجه به اینکه احتمال بروز تب خفیف بعد از انجام این جراحی وجود دارد، پزشک مصرف استامینوفن را نیز توصیه می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین مراقبت‌ها بعد از لابیا پلاستی، استفاده از داروی مسکن است. احساس درد در روزهای اول بعد از انجام جراحی کاملا طبیعی و نرمال محسوب می‌شود. برای کاهش درد می‌توانید از کمپرس یخ یا مسکن تجویز شده توسط پزشک نیز استفاده کنید.

انجام فعالیت ‌های سبک

درصورتی‌که شاغل هستید، توصیه می‌کنیم بعد از عمل لابیا پلاستی به مدت 5 الی 7 روز مرخصی بگیرید. داشتن یک پیاده‌روی کوتاه روزانه به جلوگیری از ایجاد لخته کمک می‌کند. البته از راه رفتن زیاد، نشستن زیاد و کار سنگین تا یک ماه خودداری کنید؛ چراکه فشار زیاد باعث باز شدن بخیه‌ها و درنتیجه عفونت می‌شود. بلندکردن اشیا سنگین، دویدن و زور زدن نیز مجددا باعث باز شدن بخیه‌ها و خونریزی خواهد شد. همچنین تا یک ماه بعد از عمل از دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و نشستن بر روی اجسام خودداری کنید.

داشتن رژیم غذایی سالم

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از عمل لابیا پلاستی، جلوگیری از یبوست و نفخ است. برای جلوگیری از یبوست توصیه می‌شود از یک رژیم غذایی با فیبر بالا و آب فراوان استفاده کنید. همچنین مصرف داروهای ضدنفخ و کاهش مصرف میوه و سبزیجات خام به جلوگیری از نفخ کمک می‌کند.

خودداری از استخر رفتن و حمام‌ های طولانی

در اغلب مراقبت‌های بعد از لابیا پلاستی به بیماران توصیه می‌شود که از شنا کردن و استحمام درمان خودداری کنند؛ چراکه واژن در این دوران بیشتر از هر زمان دیگری مستعد عفونت است. همچنین بعد از دوش‌های کوتاه به‌منظور جلوگیری از اصطکاک و درد زیاد، پوشیدن لباس‌های گشاد توصیه می‌شود.

عدم برقراری رابطه جنسی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در مراقبت‌های لازم برای بعد از عمل لابیا پلاستی، عدم برقراری رابطه جنسی است. درواقع این مورد به‌منظور بهبود به‌موقع، به حداقل رساندن جای زخم و جلوگیری از عفونت توصیه می‌شود. بنابراین حداقل 6 الی 8 هفته پس‌ از جراحی لابیا پلاستی از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید.

بهترین زمان برای لابیا پلاستی

متقاضیان انجام لابیا پلاستی پیش‌ از هر چیز باید برای انتخاب بهترین زمان عمل با پزشک خود مشورت کنند تا درنهایت تصمیم مناسبی اتخاذ شود. درواقع بهترین زمان جراحی لابیا پلاستی بلافاصله بعد از اتمام دوره پریود یا عادت ماهیانه است. انتخاب این زمان به این دلیل است که پس‌ از لابیا پلاستی ناحیه واژن نباید مرطوب باشد و حداقل 3 هفته تا آغاز سیکل ماهیانه جدید فاصله خواهد بود تا محل زخم‌ها بهبود یافته و بافت واژن ترمیم شود.

همچنین فاکتور مهم دیگری که برای انجام لابیا پلاستی باید به آن توجه کنید، سن است. متقاضیان انجام لابیا پلاستی باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال داشته باشند تا بتوانند این عمل زیبایی را انجام دهند. توجه داشته باشید درصورتی‌که پیش‌ از سن بلوغ که رشد جسمی فرد کامل نشده عمل لابیا پلاستی انجام شود، باعث بروز مشکلات زیادی در ناحیه تناسلی خواهد شد. همچنین توصیه می‌شود خانم‌های 65 سال به بالا اقدام به جراحی لابیا پلاستی نکنند؛ چراکه با افزایش سن، سطح کلاژن سازی بدن کاهش یافته و روند ترمیم زخم کند می‌شود.

قیمت جلسات لابیا پلاستی چقدر است؟

هزینه انجام لابیا پلاستی جزو اولین مواردی است که متقاضیان انجام این جراحی به آن توجه می‌کنند. درواقع عوامل متعددی همچون نوع عمل، شدت عارضه و… در قیمت لابیا پلاستی موثر هستند. با توجه به اینکه فرآیند عمل زیبایی به‌ویژه عمل زیبایی لابیا پلاستی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، هزینه لابیا پلاستی هر فرد نیز با فردی دیگر کاملا متفاوت خواهد بود. همین امر باعث شده تا تعیین قیمت ثابت لابیا پلاستی امری غیرممکن باشد؛ اما به‌طورکلی عوامل تعیین‌کننده قیمت لابیا پلاستی شامل موارد زیر است.

تخصص و تجربه جراح

تجربه و تخصص جراحی که لابیا پلاستی را انجام می‌دهد، به‌طور قابل‌توجهی در هزینه نهایی این عمل تاثیرگذار است. معمولا جراحان و پزشکان باتجربه هزینه بیشتری را برای عمل لابیا پلاستی دریافت می‌کنند. درواقع پزشک متخصص و باتجربه به‌دلیل تجربه فراوان و مهارت بالایی که در عمل‌های پیشین خود کسب کرده، کار خود را با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌دهد تا فرد در آینده دچار مشکل و عارضه نشود.

نوع لابیا پلاستی

روش‌های مختلف لابیا پلاستی مانند Trim،V شکل و لیزر هرکدام هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شوند. لابیا پلاستی به روش Trim کم‌هزینه‌ترین روش انجام این جراحی بوده و لابیا پلاستی با لیزر پرهزینه‌ترین روش است.

محل انجام عمل لابیا پلاستی

لابیا پلاستی در کلینیک و مطب‌های خصوصی هزینه بیشتری نسبت‌ به بیمارستان‌های دولتی دارد. همچنین هزینه کلینیک‌های خصوصی به عواملی همچون تجهیزات، خدمات ارائه شده و موقعیت مکانی وابسته است. در مناطق شهری بزرگ و مناطق با هزینه بالا، قیمت جراحی لابیا پلاستی بیشتر خواهد بود.

هزینه‌ های جانبی

هزینه‌های جانبی عمل لابیا پلاستی شامل هزینه‌های قبل و بعد از جراحی است که این هزینه‌ها درواقع ملاقات‌های قبل‌ از جراحی، آزمایش‌های پیش‌ از لابیا پلاستی، پانسمان، داروها، مشاوره‌های بعد از جراحی و سایر هزینه‌های مرتبط با مراقبت‌های پس‌ از عمل هستند.

عمل لابیا پلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز قصد انجام لاپیاپلاستی را دارید اما نمی‌دانید که آیا یک کاندیدا مناسب برای جراحی هستید یا خیر، باید ابتدا برای انجام معاینات لازم به یک متخصص زنان باتجربه و خبره مراجعه کنید. در واقع در جلسات مشاوره‌ای پزشک متخصص مزایا، معایب، مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی لابیاپلاستی را بازگو می‌کند و در نهایت به شما خواهد گفت که آیا کاندیدا مناسبی برای عمل لابیا پلاستی هستید یا خیر. طبق نظر پزشکان و متخصصان جراحی لابیا پلاستی برای افراد زیر مناسب است.

  • کسانی که بعد از برقراری رابطه جنسی دچار درد و سوزش می‌شوند که این مورد بر کیفیت رابطه جنسی آنها بسیار تاثیرگذار است و باعث سرد شدن پارتنرشان می‌گردد.
  • افرادی که بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی مانند دوچرخه سواری و اسب سواری دچار خارش و سوزش شدید در ناحیه تناسلی خود می‌شوند.
  • بانوانی که به دلیل داشتن لابیاهای بزرگ به صورت مداوم دچار عفونت‌های مختلف می‌شوند.
  • افرادی که به دلیل زایمان طبیعی دچار پارگی یا بدفرم شدن لابیاها شده‌اند، جراحی لابیا پلاستی برایشان بسیار مناسب خواهد بود.
  • بانوانی که هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ با مشکل مواجه شده و لابیاها باعث بدفرم شدن لباسشان می‌شود.
  • بانوانی که دارای لابیاهای افتاده، تیره و بزرگ هستند، می‌توانند با انجام این جراحی به جوانسازی ناحیه تناسلی خود کمک کنند.
  • افرادی که دچار عدم قرینگی لابیاها هستند با انجام جراحی لابیا پلاستی می‌توانند مشکل‌شان را برطرف کنند.
  • بانوانی که به دلیل داشتن لابیاهای بزرگ اعتماد به نفس خود را از دست داده و دچار کاهش میل جنسی شده‌اند. با استفاده از این جراحی می‌توانند وضعیت روحی خود را بهبود ببخشند.

چه افرادی نباید از عمل لابیا پلاستی بهره مند شوند؟

در بین افراد متقاضی انجام لابیا پلاستی گروه‌های خاصی مجاز به انجام این جراحی نیستند؛ چراکه ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای این دسته افراد به همراه داشته باشد. اطلاع از اینکه کدام دسته افراد نباید لابیاپلاستی را انجام دهند به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری نسبت به انجام این جراحی اقدام کنید. در ادامه برخی از گروه‌هایی که مجاز به انجام عمل لابیا پلاستی نیستند را معرفی خواهیم کرد.

بانوان کمتر از 18 و بالای 65 سال

دخترانی که کمتر از 18 سال سن دارند هنوز در مرحله بلوغ جنسی قرار داشته و لابیاهای آنها در حال رشد است. همچنین توصیه می‌شود خانم‌های بالای 65 سال نیز این عمل را انجام ندهند؛ چراکه در این سن جوش خوردن زخم‌ها سخت‌تر و طولانی‌تر است. در نتیجه ممکن است باعث عفونت‌های مکرر بعد از عمل شود.

بانوان باردار

دوران حاملگی زمان مناسبی برای انجام جراحی لابیا نبوده و توصیه می‌شود که زنان باردار انجام جراحی لابیاپلاستی را به بعد از زایمان خود موکول کنند. با توجه به اینکه طی عمل لابیا پلاستی از داروی بی‌حسی استفاده می‌شود، برای جنین عوارضی را به همراه خواهد داشت. در نتیجه این عمل در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. خانم‌های باردار می‌توانند 2 الی 4 ماه پس از زایمان، جراحی لابیا پلاستی را انجام دهند.

مطلب مربوطه: مراقبت‌های دوران بارداری سزارین زایمان طبیعی (راهنمای کامل از بارداری تا زایمان)

خانم‌ های مبتلا به تبخال یا زگیل تناسلی

خانم‌هایی که مبتلا به زگیل یا تبخال تناسلی هستند نباید عمل لابیا پلاستی را انجام دهند؛ چراکه هرگونه دستکاری روی واژن باعث بیشتر شدن تبخال یا زگیل می‌شود.

وجود هرگونه عفونت و زخم‌ های درون واژنی

خانم‌هایی که مبتلا به بیماری‌های عفونی واژینالی هستند، بهتر است ابتدا به درمان زخم و بیماری‌های داخلی خود اقدام و سپس جراحی لابیاپلاستی را انجام دهند. در واقع اولویت انجام عمل‌های زیبایی واژن کمتر از بیماری‌های عفونی است. در نتیجه توصیه می‌شود که لابیاپلاستی به بعد از درمان بیماری موکول شود.

ارائه خدمات لابیا پلاستی در کلینیک زنان دکتر مریم اکبری
ارائه خدمات لابیا پلاستی در کلینیک زنان دکتر مریم اکبری

به منظور انجام عمل لابیاپلاستی جراح زیبایی زنان باید از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشد؛ چراکه در ناحیه لابیا سلول‌های عصبی زیادی وجود داشته و جراحی باید با دقت کافی انجام شود تا قسمت‌های عصبی را درگیر نکند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از این عمل واهمه دارید یا از کم شدن حس و میل جنسی پس از عمل می‌ترسید، با انتخاب بهترین دکتر زنان در تهران به راحتی می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به انجام جراحی لابیا پلاستی اقدام کنید. کلینیک زنان دکتر مریم اکبری از جمله برترین کلینیک‌های زنان و زایمان در تهران بوده که در زمینه جراحی لابیا پلاستی فعالیت می‌کنند. اگر شما نیز به دنبال مجموعه‌ای هستید که از سابقه کافی در این زمینه برخوردار باشد، کلینیک زنان دکتر مریم اکبری بهترین گزینه برایتان خواهد بود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت خود از طریق شماره‌های زیر با کلینیک زنان دکتر مریم اکبری در ارتباط باشید‌.

آدرس کلینیک دکتر مریم اکبری:

  • تهران- ضلع شمال غربی سیدخندان، خیابان پیشداد، پلاک 4 واحد 4

شماره تماس مطب:

  • 02122865768- 02122865769
  • 02122890759- 02122890760
  • 02122890761

شماره تماس منشی:

  • 09032523542
  • 09381231297

جمع بندی

لابیاپلاستی یک روش جراحی برای بهبود ظاهر و تناسب لابیاها بوده که علاوه بر جنبه درمانی، جنبه زیبایی نیز دارد. با انجام این عمل می‌توان ابعاد، حجم و شکل زاویه‌ها را تغییر داد. این جراحی یکی از ایمن‌ترین و موثرترین عمل‌هایی است که به کوچک و متناسب کردن لایه‌ها کمک می‌کند. همچنین این عمل با اصلاح اندازه، فرم و شکل ظاهر لابیاها باعث احساس راحتی بیشتر هنگام لباس پوشیدن، انجام ورزش و افزایش اعتماد به نفس بانوان می‌شود. در این مقاله به معرفی افرادی که کاندیدا مناسبی برای انجام جراحی لابیا پلاستی هستند، پرداختیم. همچنین توصیه می‌کنیم برای اطمینان از اینکه شما نیز فرد مناسبی برای انجام این جراحی هستید یا خیر، با بهترین پزشک متخصص در این زمینه مشورت و سپس اقدام به جراحی کنید.

سوالات متداول

  • آیا نتیجه لابیا پلاستی دائمی است؟

نتایج لابیاپلاستی تقریبا دائمی و همیشگی است؛ البته توجه داشته باشید که رعایت دقیق مراقبت‌های بعد از جراحی و رعایت دستورالعمل پزشک در این امر بسیار موثر خواهد بود.

  • آیا لابیا پلاستی نیاز به بیهوشی دارد؟

جراحی لابیا پلاستی جزو عمل‌های سبک و سرپایی محسوب شده که نیاز به بیهوشی نداشته و با بی‌حسی موضعی قابل انجام است.

  • چه مدت بعد از انجام لابیا پلاستی می‌توان فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت؟

معمولا بعد از یک هفته از انجام لابیا پلاستی می‌توان با رعایت تمام نکاتی که پزشک گفته است، فعالیت‌های روزانه و عادی خود را آغاز کنید.

  • از چه سنی می‌توان عمل لابیا پلاستی را انجام داد؟

معمولا دختران بالای 18 سال پس از پایان دوره بلوغ جنسی می‌توانند جراحی لابیاپلاستی را انجام دهند.

دکتر زنان سیدخندان

شماره تماس:

02122865768- 02122865769

02122890759- 02122890760

02122890761

شماره تماس منشی: 09032523542

09381231297

همچنین آدرس کلینیک دکتر مریم اکبری به شرح زیر است:

تهران- ضلع شمال غربی سیدخندان، خیابان پیشداد، پلاک 4 واحد 4

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *