پلاسماتراپی چیست و چه کاربردی برای بهبود پوست دارد؟

پلاسماتراپی یک روش مدرن است.با افزایش سن، تغییراتی در ظاهر بدن به وجود می‌آید و نشانه‌های پیری در پوست نمایان می‌شوند. در این میان، خطوط و چین و چروک‌های روی پوست صورت ایجاد می‌شود که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. پلاسماتراپی پوست یکی از راه‌های مؤثر برای کاهش چین و چروک‌های پوستی است. این روش با تحریک تولید کلاژن از طریق میکرونیدلینگ، باعث بهبود ظاهر و بافت پوست شده و چروک‌های ریز را از بین می‌برد. درواقع پلاسماتراپی پوست به‌عنوان یک روش مدرن و غیرجراحی برای بهبود و زیبایی پوست شناخته می‌شود.

سقط جنین و دلایل آن

 

پلاسماتراپی پوست

این روش از فناوری پلاسمای خنک برای محرک سلول‌های پوست استفاده کرده و با ایجاد نقاط پلاسما بر روی سطح پوست، باعث بهبود ظاهر و سلامت پوست می‌شود. پلاسماتراپی به‌عنوان جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی مانند لیزر و جراحی پوستی مطرح شده و برای درمان انواع مشکلات پوستی ازجمله آکنه، چین‌وچروک، لکه‌های پوستی و جوش‌ها، همچنین افزایش لطافت و جوان‌سازی پوست به کار می‌رود. اگر قصد استفاده از پلاسماتراپی برای جوانسازی پوست را دارید، توصیه می‌شود که با متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب است.

 

 

پلاسماتراپی چیست؟

همانطور که متوجه شدید، پلاسماتراپی یک روش درمانی مدرن و غیرتهاجمی برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. این روش کاربردهای متنوعی ازجمله درمان جوش‌ها، کاهش نقاط قرمز پوست، از بین بردن چین و چروک‌های صورت، درمان افتادگی پلک‌ها، درمان اسکار آکنه، لیفت بینی و همچنین کاهش لکه‌ها و خال‌های پوستی دارد.

پلاسماتراپی روشی غیرتهاجمی بوده و نیازی به جراحی یا بیهوشی ندارد. در این فرایند، دستگاه پلاسماجت نقاط ریزی را در سطح پوست می‌سوزاند، بدون این که اثری از اسکار بر جای بگذارد. این عمل باعث تبخیر لایه‌های زیرین پوست شده و موجب جمع شدن پوست و لیفت نواحی مختلف می‌شود. در واقع، پلاسما را می‌توان به‌عنوان چهارمین حالت ماده (جامد، مایع، گاز و پلاسما) در نظر گرفت. دستگاه پلاسماجت با ایجاد بار الکترونی بر روی غشای پوست، لایه سطحی پوست را از حالت جامد به گاز تبدیل می‌کند. این امر باعث تحریک سلول‌ها و بازسازی و ترمیم بافت‌ها در ناحیه مورد درمان می‌شود و موجب ریزش پوسته‌های قدیمی و جایگزینی آن با سلول‌های پوستی جدید می‌گردد.

کاربرد پلاسماتراپی

کاربرد پلاسماتراپی

پلاسماتراپی یک درمان چندمنظوره برای بهبود و زیباسازی پوست است که در موارد متنوعی کاربرد دارد. در ادامه به برخی از این کاربردهای رایج اشاره می‌کنیم:

 درمان عفونت واژن (پلاسماتراپی واژن)

پلاسماتراپی واژن با استفاده از یک لوله شیشه‌ای درون واژن و تولید پلاسما و گاز دی‌اکسید کربن ضدعفونی‌کننده، به رفع عفونت واژنی و بهبود بوی نامطلوب این ناحیه کمک می‌کند.

درمان آتروفی و خشکی واژن

این روش برای درمان خشکی و آتروفی واژن در افراد مسن که دچار عوارضی مانند درد هستند، مؤثر است.

پلاسماتراپی رحم (درمان زخم دهانه رحم)

این روش با بهبود زخم دهانه رحم می‌تواند عوارض ناشی از این مشکل را برطرف کند. در مواردی که زخم دهانه رحم با سایر روش‌های درمانی بهبود نیابد، از این روش استفاده می‌شود.

درمان سوزش ادرار مکرر

سوزش ادرار در اغلب موارد ناشی از عفونت است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، پلاسماتراپی با آزادسازی گاز دی‌اکسید کربن ضدعفونی‌کننده، موجب رفع عفونت می‌شود. با برطرف شدن عفونت، سوزش و تکرر ادرار نیز برطرف خواهد شد.

درمان بی‌اختیاری ادرار

پلاسماتراپی با تحریک تولید کلاژن و افزایش ضخامت مجاری ادراری، به درمان بی‌اختیاری ادرار در خانم‌ها کمک می‌کند.

 درمان زگیل تناسلی (HPV)

پلاسماتراپی با استفاده از دستگاه پلاسماجت، سبب ایجاد واکنشی در بافت پوست می‌شود که منجر به صاف شدن سطح پوست می‌گردد. این دستگاه همچنین کلاژن‌سازی را در محل تشکیل زگیل تناسلی افزایش داده و مانع از ظهور گوشت اضافی می‌شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌های درمان زگیل تناسلی، عوارض کم‌تری داشته و احتمال بازگشت و عود بیماری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

درمان جای بخیه و زخم‌های پوستی

این روش درمانی برای تحریک و تسریع بهبود زخم، مورد توجه قرار گرفته است. پلاسماجت با تحریک تولید کلاژن در ناحیه آسیب‌دیده، سبب افزایش سرعت ترمیم پوست و جای بخیه می‌شود.

پلاسماتراپی بینی

ازجمله کاربردهای دیگر پلاسماتراپی در مراکز زیبایی، استفاده از این روش غیرتهاجمی برای لیفت و کوچک‌کردن بینی‌های گوشتی است. در این روش، نقاط ریزی با فاصله کم بر روی پوست سوزانده می‌شود. این امر سبب تصعید پوست و لیفت شدن بینی می‌گردد. اثرات باقی‌مانده از پلاسماتراپی بعد از 10 روز بهبود می‌یابد. این روش زیبایی برای افرادی که بینی گوشتی دارند مناسبتر است. پزشک قبل از شروع فرایند درمان باید معاینات لازم از لحاظ وجود انحراف و سایر ضایعات بر روی بینی فرد را بررسی کند.

 پلاسماتراپی مو

پلاسماتراپی مو نیز امروزه محبوبیت فراوانی یافته است. این روش را می‌توان به‌عنوان یک گزینه درمانی جدید برای ریزش مو ازجمله آلوپسی آندروژنتیک و ریزش موی الگوی زنانه، چه به‌صورت تک درمانی و چه به‌عنوان درمان کمکی استفاده کرد.

جوانسازی پوست با پلاسماتراپی

یکی دیگر از فواید پلاسماتراپی، جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌های پوستی است. این روش با تحریک تولید کلاژن در پوست، به بهبود و جوان‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

 پلاسماتراپی پلک

بافت پلک‌های چشم به دلیل ظرافت موجود در ساختار آن‌هاو فشاری که با پلک‌زدن‌های مکرر در طول روز تحمل می‌کنند، معمولاً در معرض عارضه افتادگی قرار می‌گیرند. این مسئله با داشتن استرس، کشیدن سیگار و آلودگی‌های محیطی بیشتر نیز می‌شود.

یکی از بهترین روش‌های غیرجراحی برای رفع افتادگی پلک، استفاده از روش درمانی پلاسماتراپی است. در این روش، با بهره‌گیری از تکنولوژی پلاسما، تحریک بر روی بافت‌های آسیب‌دیده و فرسوده صورت می‌گیرد. پوست‌های اضافه و شل‌شده با برخورد با پلاسما تصعید شده و با سلول‌های پوستی جدید جایگزین می‌گردند. نتیجه این فرایند، جوانسازی و برطرف‌نمودن افتادگی پلک‌ها بدون نیاز به عمل جراحی و استرس‌های ناشی از آن است.

 پلاسماتراپی برای کاهش جوش

یکی از کاربردهای اصلی پلاسماتراپی، بهبود و رفع جای جوش است. این روش با افزایش تولید کلاژن و الاستین، جای زخم را کاهش داده و پوست را روشن‌تر و صاف‌تر می‌کند.

پلاسماتراپی خط خنده

روش درمانی پلاسماتراپی خط خنده، خطوط پنجه کلاغی و خط خنده را ترمیم و از بین می‌برد. در این روش، با انتقال حرارت به نقاط زیرین پوست، کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

 

مزایای پلاسماتراپی پوست

مزایای پلاسماتراپی پوست

از جمله مزایای مهم این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک تولید کلاژن و بهبود علائم پیری پوست
  • ترمیم و بهبود چین و چروک‌ها، جای جوش‌، آکنه، لک و سایر آسیب‌های پوستی
  • بهبود روشنایی و درخشندگی پوست و زیباتر و سالم‌تر به نظر رسیدن آن
  • رفع نقص‌های پوستی مانند جوش‌های آکنه، جای جوش و لک‌های پوستی
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی

دوران بهبودی کوتاه‌مدت و سریع

نارسایی زودرس تخمدان چیست؟

دستگاه پلاسماتراپی چیست؟

دستگاه پلاسماتراپی ابزار قدرتمندی برای درمان مشکلات پوستی است. این دستگاه مجهز به سوزن‌های ویژه‌ای است که برای درمان مسائل پوستی در تمامی نقاط صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله کاربردهای آن می‌توان به رفع چین و چروک‌ها، درمان جای زخم و برطرف کردن شل شدگی پوست اشاره کرد. عملکرد دستگاه پلاسماتراپی بر پایه سوزاندن نقاط ریز و نزدیک به هم در سطح پوست است. این فرایند هیچ اثر اسکاری بر روی پوست باقی نمی‌گذارد.

پلاسماتراپی چگونه انجام می‌شود؟

در این تکنیک جوانسازی، پزشک با نگه‌داشتن نوک دستگاه در فاصله 1-2 میلی‌متری از سطح پوست، باعث برخورد ذرات پلاسما به ناحیه مورد درمان می‌شود تا تغییرات مورد نظر اعمال گردد. توجه داشته باشید که تماس نوک دستگاه با پوست می‌تواند به پوست آسیب برساند. درمجموع، برای درمان قطعی مشکل و کسب نتیجه مطلوب، نیاز به چندین جلسه درمانی است. درصورتی‌که چین و چروک‌های پیرامون چشم ظریف و کم‌عمق باشند، می‌توان با 1-2 جلسه درمانی، انتظار نتایج رضایت‌بخش داشت. مدت‌زمان انجام پلاسماتراپی بسته به وسعت ناحیه تحت درمان، بین ده دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. در طول این فرآیند، فرد حس گرما مخصوصاً در نقاط نازک پوست همانند اطراف پلک‌ها را تجربه خواهد کرد.

پلاسماتراپی چگونه انجام میشود؟

میزان ماندگاری روش جوانسازی پلاسما

عوامل متعددی در میزان ماندگاری و اثربخشی پلاسماتراپی نقش دارند. ازجمله این عوامل می‌توان به تخصص و مهارت پزشک انجام‌دهنده و نوع دستگاه مورد استفاده اشاره کرد؛ همچنین، تکنیک به‌کار‌رفته، نوع پوست فرد، تعداد جلسات درمانی و روند پیری پوست نیز در این زمینه تأثیرگذار هستند.علاوه بر این‌ها، نوع عارضه پوستی و ناحیه مورد درمان نیز حائز اهمیت است. در برخی موارد، نتایج حاصل از پلاسماتراپی دائمی بوده، اما در سایر موارد، شاهد بازگشت آثار این درمان 1-3 سال پس از انجام آن خواهیم بود.

آمنوره یا پریود نشدن

پلاسماتراپی چه تفاوت‌هایی با پلکسر و پلکسر پلاس دارد ؟

علیرغم تصور برخی افراد، پلاسماتراپی، پلاسماجت و پلکسر با یکدیگر متفاوت هستند. هر سه این تکنیک‌ها از پلاسما برای رفع چروک و افتادگی پوست استفاده می‌کنند، اما در قدرت عملکرد و قیمت دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند.

برای مثال، ممکن است یک جلسه درمان با پلکسر پلاس برای رفع افتادگی پلک به همراه یک جلسه ترمیم، کافی باشد. درحالی‌که در مورد پلاسماجت، ممکن است تا 10 جلسه درمان لازم باشد تا به نتایج مطلوب دست یافت؛ بنابراین، قیمت پلکسر پلاس به مراتب بیشتر از قیمت پلاسماجت است.

با ظهور تکنیک‌های پلکسر، پلاسماجت و پلکسر پلاس، اصطلاح “جراحی نرم” نیز وارد عرصه علم پزشکی شده است. این مفهوم درواقع به روش‌های غیرتهاجمی و مینیمال انوزیو برای بهبود ظاهر پوست اشاره دارد. درمجموع، هر یک از این تکنیک‌ها (پلاسماتراپی، پلکسر و پلاسماجت) علی‌رغم شباهت در استفاده از پلاسما، در قدرت عملکرد و قیمت دستگاه با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت‌ها به نیازها و شرایط فردی بیماران بستگی دارد.

پلاسماتراپی پوست برای چه کسانی خوب است؟

همانطور که مطرح شد، پلاسماتراپی پوست گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال بهبود ظاهر پوست خود هستند و با مشکلاتی همچون جوش‌های آکنه‌ای، جای جوش، چین‌وچروک، لکه‌های پوستی، پف چشم و سایر آسیب‌های پوستی درگیر می‌باشند. این روش بهبود و ترمیم پوست را تسهیل کرده و می‌تواند نتایج مثبتی در بهبود ظاهر پوست ایجاد کند. گزینه‌های مناسب برای پلاسماتراپی پوست شامل:

  • افرادی که به دنبال حل مشکلاتی مانند چین‌وچروک، جای جوش، آکنه، لکه‌های پوستی و سایر آسیب‌های پوستی هستند.
  • افرادی که می‌خواهند ظاهر پوست خود را بهبود و ترمیم آن را تسریع کنند.
  • کسانی که می‌خواهند ظاهر جوان‌تری داشته باشند و علائم پیری پوست را کاهش دهند.
  • افرادی که خواهان پوست لطیف هستند.
  • افرادی که می‌خواهند لک و تیرگی‌های پوستی خود را کاهش دهند.
  • افرادی که پف چشم دارند.

‌آمادگی‌های قبل از پلاسماتراپی

قبل از انجام این روش درمانی، لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

  • در روز درمان، از هرگونه مواد آرایشی در نواحی تحت درمان استفاده نکنید.
  • مصرف هرگونه داروی ضدانعقاد خون را قطع کنید.
  • مصرف گیاهان دارویی، مکمل‌ها یا ویتامین‌های رقیق‌کننده خون را قطع کنید.
  • یک هفته قبل از درمان، از کشیدن سیگار یا نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • پزشک را در جریان مصرف هرگونه دارو یا مکمل خاصی که مصرف می‌کنید قرار دهید.
  • روز قبل، مقدار زیادی آب بنوشید، خوب غذا بخورید و شب خوب استراحت کنید.
  • مثانه را خالی نگه دارید.

مراقبت‌های بعد از پلاسماتراپی

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، کاهش عوارض و افزایش ماندگاری درمان، مراقبت‌های بعد از پلاسماتراپی نیز بسیار مهم هستند؛ بنابراین پس از انجام روش پلاسماتراپی، موارد زیر را جدی بگیرید:

  • تا 12 ساعت پس از درمان، ناحیه تحت درمان را نشویید یا دوش نگیرید.
  • از قرارگیری در معرض اشعه UV خودداری کنید.
  • تا 3 روز بعد از درمان، از مصرف الکل، کافئین و سیگار خودداری کنید.
  • تا دو روز پس از درمان، از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • از انجام ورزش‌ها و تمرینات سنگین خودداری کنید.
  • تا چند روز پس از درمان، از محصولات آرایشی استفاده نکنید.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • از محصولات مراقبتی توصیه‌شده توسط پزشک مانند کرم‌ها، ژل‌ها یا سرم‌های مراقبتی استفاده نمایید.
  • پوست پس از پلاسماتراپی حساسیت بیشتری به مواد تحریک‌کننده مانند محصولات شیمیایی، عطرها یا صابون‌های قوی دارد. بهتر است تا چند روز از این مواد دوری کنید.
  • در صورت مشاهده علائم غیرعادی به پزشک اطلاع دهید.
افراد نامناسب برای انجام پلاسماتراپی

اگرچه اغلب افراد برای پلاسماتراپی مناسب هستند، اما در برخی شرایط پزشک ممکن است این روش را برای شما توصیه نکند:

  • بیماران مبتلا به صرع
  • افراد مبتلا به سرطان
  • کسانی که دیابت داشته و انسولین مصرف می‌کنند
  • افرادی که بیماری‌های مربوط به غدد دارند
    • آن دسته از بیمارانی که پوست اضافی زیادی در پلک یا ناحیه درمان دارند
    • افرادی که پوست مستعد ابتلا به اسکار داشته یا دارای پوست تیره بوده و خطر ابتلا به هایپرپیگمنتاسیون وجود دارد
    • کسانی که به محصولات مورد استفاده در طول درمان حساسیت دارند
    • بیمارانی که دستگاه‌های الکتریکی همچون ضربان‌ساز قلب در بدن خود دارند
    • بیمارانی با ایمپلنت فلزی در بدن
    • افرادی که عفونت خونی دارند
    • کسانی که سابقه درمان با داروهای رقیق‌کننده خون یا ایزوترتینویین داشته‌اند
    • بانوانی که باردار یا در دوران شیردهی هستند، یا ضعف سیستم ایمنی یا سایر اختلالات سیستم ایمنی بدن دارند

    علاوه بر این‌ها، در صورت ابتلا به بیماری‌های پوستی حاد، آکنه حاد، زخم‌های باز، لوپوس، پسوریازیس یا ویتیلیگو نیز انجام پلاسماتراپی مجاز نیست.

عوارض پلاسماتراپی
عوارض پلاسماتراپی

انجام پلاسماتراپی توسط پزشک ماهر و آموزش‌دیده، روشی بسیار کم‌خطر است. بااین‌حال، ممکن است برخی عوارض جزئی در پی داشته باشد:

  • تورم و قرمزی که 2 الی 3 روز ادامه می‌یابد. قرمزی و تورم در ناحیه چشم ممکن است بیشتر طول بکشد.
  • پوسته‌پوسته شدن پوست به‌صورت نقطه‌نقطه تا 7 الی 10 روز
  • خارش و درد
  • در مواردی که خال‌برداری با پلاسما انجام شده باشد، به اندازه خال، پوسته ایجاد خواهد شد که در عرض 1 تا 2 هفته خواهد ریخت.

به‌هیچ‌وجه نباید این درمان را در مراکز غیرمجاز و آرایشگاه‌ها انجام داد. تشخیص درست مشکل و تناسب آن با روش پلاسماتراپی، کار یک پزشک مجرب است. استفاده نامناسب از دستگاه پلاسما توسط افراد غیرمتخصص، امکان ایجاد عوارض بیشتر را افزایش می‌دهد.

زمان انجام پلاسماتراپی

پلاسماتراپی یک روش سرپایی است که با بی‌حسی موضعی در عرض 30 دقیقه انجام می‌شود. این روش عوارض و مشکلات عمل جراحی نداشته و دوران نقاهت کوتاهی نیز دارد. به همین دلیل، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

پلاسماتراپی در مقایسه با روش‌های جراحی، زمان کوتاه‌تری برای اجرا نیاز دارد و همچنین دوران بهبودی پس از درمان کوتاه‌تر است. این ویژگی‌ها باعث شده تا پلاسماتراپی به‌عنوان یک گزینه جذاب برای بسیاری از افراد مطرح باشد.

بهترین مرکز پلاسماتراپی در تهران

اگر به دنبال روشی غیرجراحی، کم‌خطر و مؤثر برای بهبود مشکلات پوستی و جوان‌سازی پوست خود هستید، پلاسماتراپی گزینه ایده‌آلی است. این روش منجربه تجدید سلول‌های پوستی و بهبود ظاهر آن می‌شود. در کلینیک دکتر مریم اکبری، متخصصان مجرب با استفاده از تجهیزات پیشرفته، پلاسماتراپی را به‌صورت ایمن و مؤثر برای رفع مشکلات پوستی همچون آکنه، جای جوش، چین‌وچروک و نشانه‌های پیری ارائه می‌دهند. این درمان غیرتهاجمی، حداقل عوارض و دوران بهبودی کوتاه‌مدت را به همراه دارد و می‌تواند منجر به بهبود استحکام، سفتی و درخشندگی پوست شود. اگر به دنبال راهکاری برای داشتن پوستی سالم‌تر و جوان‌تر هستید، پلاسماتراپی در کلینیک دکتر مریم اکبری در تهران گزینه مناسبی برای شماست.

تست پاپ اسمیر چیست ؟ / چه کسانی باید آن را انجام دهند؟

جمع‌بندی

درمجموع، پلاسماتراپی به‌عنوان یک روش درمانی غیرجراحی و کم‌عارضه، راه‌حل مناسبی برای بهبود و جوان‌سازی پوست است. با توجه به ماندگاری طولانی‌ نتایج و دوران بهبودی کوتاه، این روش به یکی از گزینه‌های محبوب برای افراد مبتلا به مشکلات پوستی تبدیل شده است.

سؤالات متداول
  1. 1. پلاسماتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پلاسماتراپی یک روش درمانی غیرجراحی است که با استفاده از پلاسمای خون بیمار، بهبود و ترمیم پوست را تسهیل می‌کند. این روش می‌تواند برای درمان انواع مشکلات پوستی مانند چین و چروک‌ها، جای جوش، آکنه، لک‌های پوستی و نشانه‌های پیری پوست مورد استفاده قرار گیرد.

  1. 2. چگونه پلاسماتراپی انجام می‌شود و آیا درد دارد؟

پلاسماتراپی یک روش سرپایی است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. این درمان معمولاً در عرض 30 دقیقه انجام می‌گیرد و عوارض و مشکلات عمل جراحی را ندارد. بنابراین درد کم‌تری را در مقایسه با روش‌های جراحی به همراه دارد.

  1. 3. نتایج پلاسماتراپی چه مدت دوام دارند؟

ماندگاری نتایج پلاسماتراپی به عوامل متعددی مانند تعداد جلسات درمانی، تکنیک مورد استفاده، نوع پوست و سبک زندگی فرد بستگی دارد. در برخی موارد نتیجه به صورت دائمی است، اما گاهی پوست روند طبیعی پیری را طی می‌کند و پس از 1 تا 3 سال به حالت اولیه بازمی‌گردد. در این صورت، درمان مجدد ضروری است.

  1. 4. چه افرادی مناسب انجام پلاسماتراپی هستند؟

اغلب افراد برای پلاسماتراپی مناسب هستند. اما در برخی شرایط مانند ابتلا به سرطان، صرع، برخی بیماری‌های مربوط به غدد و دیابت، پزشک ممکن است این روش را توصیه نکند. همچنین افرادی با پوست تیره، مستعد ابتلا به اسکار یا حساسیت به محصولات مورد استفاده نیز ممکن است نامناسب باشند.

دکتر زنان سیدخندان

شماره تماس:

02122865768- 02122865769

02122890759- 02122890760

02122890761

شماره تماس منشی: 09032523542

09381231297

همچنین آدرس کلینیک دکتر مریم اکبری به شرح زیر است:

تهران- ضلع شمال غربی سیدخندان، خیابان پیشداد، پلاک 4 واحد 4

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *